Komuniti CeriaChat.Net & MayaChat.Net
Terima Kasih Kerana Sama-sama Menceriakan Komuniti ini (,")

Komuniti CeriaChat.Net & MayaChat.Net

Komuniti Maya Ceria 1 Malaysia
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
BlackRose



Gender : Female Cancer Posts : 12
Reputation : 0
Birthday : 08/07/1982
Join date : 29/10/2009
Age : 34

PostSubject: Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang   Fri Oct 30, 2009 2:22 pm

Salam,

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan keruntuhan Jambatan gantung di Kuala Dipang yang telah mengorbankan nyawa 3 orang kanak-kanak. kanak-kanak yang jatuh 22 orang, nabib baik telah diselamatkan oleh cikgu2. Perseoalannya, Semua menda ni terjadi salah siapa?? Kanak-kanak yang melompat-lompat atas jambatan tu ke atau kontraktor yg membinanya??
Back to top Go down
Me



Gender : Female Gemini Posts : 12
Reputation : 0
Birthday : 06/06/1987
Join date : 01/11/2009
Age : 29
Location : Perak

PostSubject: Waalaikumussalam   Sun Nov 01, 2009 7:30 pm

BlackRose wrote:
Salam,

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan keruntuhan Jambatan gantung di Kuala Dipang yang telah mengorbankan nyawa 3 orang kanak-kanak. kanak-kanak yang jatuh 22 orang, nabib baik telah diselamatkan oleh cikgu2. Perseoalannya, Semua menda ni terjadi salah siapa?? Kanak-kanak yang melompat-lompat atas jambatan tu ke atau kontraktor yg membinanya??


erm...benda dah jd..salahkan pon nak wat pe kan.tp kalo nak salahkan jugak aku salahkn bdk2 tu..xde keje agaknye..kerana bbrp org bdk yg x reti jln elok2 sume org jatuh..nak je aku sekeh sape bdk yg lompat2 tu..kalo dia yg lemas xpe gak..haha! (sori..terkijam + teremo plak..huhu)

kalo psl kontraktor tu..aku x reti nak komen.sbb aku xde informasi psl bile jambatan tu dibuat.kalo baru lg mmg silap dorg la sbb x kukuh...kalo da lame rasenye maintainence x dijaga..sbb tu jambatan tu xleh tampung beban lebih..dpt lak kanak2 riang lompat2...x dapek den nak nolong.huhu

p/s: aku xde kat tmpt kejadian so x phm situasi sbnr.hanya mereka yg terlibat dan pihak yg bertanggungjawab saje yg paham ape masalahnye jambatan tu.huhu. sekian
Back to top Go down
BlackRose



Gender : Female Cancer Posts : 12
Reputation : 0
Birthday : 08/07/1982
Join date : 29/10/2009
Age : 34

PostSubject: Re: Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang   Sun Nov 01, 2009 7:36 pm

Yup... tatau gak kan nk salah kan sapa.. tapi cam kontraktor ni... sepatutnya diorg pacakan besi dalam tu... diorg kan lebih arif dalam menda2 camni... takkan la smpi bongkah leh tercabutkan.... lagi satu kenapa tak letak papan tanda yang jambatan tu tak oleh lompat2 atau had yg boleh naik dalam sesuatu masakan... spttnya diorg kena letak papan tanda tu..tau la kan kanak2 mana la diorg reti semua tu... ygdiorg tau diorg seronok ja... nama pun kanak2 kan...

tapi yg salah kan pihak sekolah pun ada gak... yg ibu bapa kata yg diorg tak inform ttg anak2 diorg nak g kursus tu... bukan cikgu2 dah bg ke surat kebenaran kan... mustahil la mak ayah tak bc.. melainkan kanak2 tersebut tiru tandatangan mak ayah... ada logik kan semua tu... jd pikir la sendiri.. ahaks
Back to top Go down
Me



Gender : Female Gemini Posts : 12
Reputation : 0
Birthday : 06/06/1987
Join date : 01/11/2009
Age : 29
Location : Perak

PostSubject: Re: Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang   Sun Nov 01, 2009 8:23 pm

itulah...puncanya kecuaian..masing2 cuai...sbb rasenye lom penah ade kes cmni kt malaysia...kalo kes tergelincir or jatuh da salu dgr..tp jambatan ikut jatuh skali mmg aku x penah dgr sejak lahir..huhu. semoga x berulang lg bnde cmni.kalo jd kat aku xtaula...da la x reti berenang..huhu..mintak dijauhkan kt kite sume.

papepon ade gak hikmah dr kejadian ni. sume org check jambatan masing2 kukuh ke x..mana yg agak2 uzur dah, cepat2 repair. takot kanak2 riang lompat2 lg..huhu

kalo yg pasal parents x bg kebenaran tu..hmmm...tu xtaula nak salahkan sape..xkanla cikgu nak call sorg2 parent utk kompemkan tu tandatgn dorg n dorg beri kebenaran spt dalam borang tu..byk lg keje cikgu..kalo sorg dua xpe..huhu. tiap org kene jalankan tanggungjwb masing2 la. so hope pasni parents lebih prihatin psl aktiviti anak2 dorg n xdela berlaku kes tiru2 tandatgn or main pegi je jadi lg. sekarang ni rasanya sume pihak lebih berhati2. jgn pasni bile cite da senyap...masing2 da kurang peduli plak...insap sekejap je..huhu

afro
Back to top Go down
BlackRose



Gender : Female Cancer Posts : 12
Reputation : 0
Birthday : 08/07/1982
Join date : 29/10/2009
Age : 34

PostSubject: Re: Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang   Sun Nov 01, 2009 9:40 pm

Tu la... harap2 lepas ni takde la kan kes camni dah... sekarang semua dah marah... Smile ibu bapa tu jgn la dok keje ja.... tgk la xtvt anak2 anda semua... jgn dibiar ja... pastu bila dah jd camni... cikgu2 n pihak sekolah disalahkan...Smile clown
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang   Today at 10:36 pm

Back to top Go down
 
Kisah Jambatan Gantung Runtuh di Kuala Dipang
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Komuniti CeriaChat.Net & MayaChat.Net :: ::: Warung Ceria ::: :: ::: Isu Semasa :::-
Jump to: